Sunday, September 7, 2008

心深处的亏欠

原本已经很放心孩子已进入复元期了,原来不是的
这刻他们蹦蹦跳跳的·,下刻就头晕,然后就呕吐不舒服
两兄妹都轮流呕吐的,忧心他们到底该何时停此吃药呢??

昨夜,乘孩子好象没什么大碍(我以为〕,就去看了一场很多人都推介的一处戏
~~ 钱不够用2 ~~
看到尾段的那部分,大颗大颗的眼泪从眼角不知觉的悄悄划落
把头抬起,希望可以把眼泪制止于眼眶内,不争气的泪水很快又溢满出来
一直以来,我是个很容易就哭泣的女孩。这一次,我哭泣不只是戏里人生无奈的情节
更多的是。。。它深深触动我心深处的某个角落。。。。。亏欠的感触很深很痛

从小到大,我就成长于一个常吵吵闹闹的家庭,父母总是水火不容的相处

到今天,故事也没有得到很好的结局,父母在一次争执中,选择了分开住。。。
不管谁对谁错,谁是谁非,那些都没有该可以去衡量的必要
父母应该是我们要很孝顺的重要人物,只是我发觉,我自己该留给他们的时间很少很少
我总在安排该怎样给孩子的时间,自己用的时间,
但是却没有特底为父母挪出给他们的时间
有时眼望到他们孤单的背影不是没有心痛的
有时也不知该说些什么才好,话总留在喉咙间
也或许时因为大家的感情从小都被吵闹给削减了,
总不象有些家庭成员可以非常要好的沟通
我们都好象很含蓄,又好象淡淡的开水。很普通。。。

但是我知道,不管怎样,父母永远是最疼爱我们的人
我们看戏,但戏却如人生。。。
一幕一幕小时候爸妈如何用他们辛劳血汗扶育我们成人
一遍遍从脑海里被钩起
虽然戏里的剧场和我的人生完全不一样
但是我想,父母总等待,总盼望和孩子一起的希望是一样的
就象我总盼望,总等待我出了门的丈夫回家陪伴我
那么深切,那样等待

其实故事也可以改变结局的
那只需要~我们愿意

6 comments:

~ gR@ce ~ said...

wah...nowadays very hardworking update ur blog ah...not bad not bad...at least we didnt meet up each another but still know what's happening...so nice hor go watch movie...alot of peoples also said this movie very touching one..i will watch for the dvd only la...hahaha
very true, no matter how bad is our parents, but they still our parents, we must treat them good as long as they still in this world..

nicole~ said...

hi li hui..didnt' expect u blogging oso.. =) said ur english is bad where got? n r blog more geng than mine ah..hahaha..nyways..it's good n surprise to c u here..

kennyfui said...

nicole
i also surprise u will browse my blog..so shame want use broken english talk with u ah.. ^_^
how about ur little princess? she so cute.....hope will c u all soon...next time pls teach me how can improve english with good,because i always admire u all can speake english very smoothly .....

kennyfui said...

grace
hei ,my lovely girl, thank you very much ..if not u ,i cannot had my own blog easily...ha ha, so nice u change my picture,,but ah , i still like the picture before,because the background is green so fresh to c.... ha ha, u must say: #&*#!%++.......hei dont scold me la....

~ gR@ce ~ said...
This comment has been removed by the author.
~ gR@ce ~ said...

really ..i want to @#$%^^&**(....sometimes need to change abit ur blog header ma...everyday see the same thing also boring la/.....u take more green colour background photo la..then ur blog header can one week change once...